تبليغات
فرق عشق با شهوت چیه ؟


مشخصات سوال
emliuنام : سینا محمدیامتیاز : 95درصد بهترین پاسخ : 0%سینا محمدی (2)i

11 خرداد 89 - 09:51فرق عشق با شهوت چیه ؟تاریخ ایجاد سوال : 11 خرداد 89 (09:51)تاریخ بسته شدن سوال : 27 خرداد 89تعداد بازدید :194تعداد پاسخ ها : 12طبقه بندی : علوم اجتماعی » جامعه شناسي- این سوال منقضی شده است. و بهترین جواب توسط رای کاربران انتخاب شده است.

عنوانوضعیت
نمایش برای همه
دوستان
فرق عشق با شهوت چیه ؟ 








ایجاد علامتبهترین پاسخ
fbi_1993نام : شروین مدیریامتیاز : 186درصد بهترین پاسخ : 22%شروین مدیری (7)i

89/3/11 (10:01)خیلی ها در این مورد اشتباه میکنن. عشق یه علاقه شدید قلبی هست که اگه دچارش بشی هر کاری میکنی تا به معشوقت برسی... ولی شهوت این طور نیست و خیلی زود ار بین میره.... در واقع در جامعه امروزی همه دچار شهوت هستن و فکر میکنن عاشقن....30%دیگر پاسخ ها
hamed_mardanniaنام : حامد مردان نیاامتیاز : 3647درصد بهترین پاسخ : 38%حامد مردان نیا (57)i

1.    89/3/11 (17:51)م فکر میکنم سوال شما باید این باشه :
فرق سکس در عشق و شهوت چیست؟
وگرنه عشق اصولا ربط یا شباهتی به شهوت نداره
حالا جواب سوال اصلاح شده:
سکس بین افراد عاشق با لذت بیشتری انجام میشه و خوشحال کردن طرف مقابل خیلی امد نظر قرار میگیره که باعث لذت هر دو طرف میشه. همچنین بسیاری از اعمال مثل بوسیدن در شهوت لذت زیادی نداره اما بین عاشقا بسیار متفاوته.
شهوت خیلی زود گذره و معمولا سکس برای شهوت بعد از ارضای یکی یا هردونفر تموم میشه اما افراد عاشق همچنان به عشقبازی ادامه میدن که خیلی میتونه کیفیت رو بالا ببره..30%
sayan2000171نام : رضا لطفیامتیاز : 1458درصد بهترین پاسخ : 27%رضا لطفی (98)i

2.    89/3/11 (18:59)سلام
مطلبی را از دیدگاه شهید مطهری میزارم :
میان آنچه عشق نامیده می‏شود و به قول ابن سینا " عشق عفیف " ، و آنچه به صورت هوس و حرص و آز و حس تملك در می‏آید - با اینكه هر دو روحی و پایان ناپذیر است - تفاوت بسیار است . عشق ، عمیق و متمركزكننده نیروها و یگانه پرست است واما هوس ، سطحی و پخش كننده نیرو ومتمایل به تنوع و هرزه صفت است . (کتاب مسئله حجاب استاد شهید مطهری ص۱۱۴)

همانطور كه در گذشته گفتیم : عشق ، عمیق و متمركز كننده نیروها و
تقویت كننده نیروی تخیل و یگانه‏پرست است ، و اما هوس ، سطحی و پخش‏ كننده نیروها و متمایل به تنوع و تفنن و هرزه صفت است .
این نوع از عطش كه هوس نامیده می‏شود ارضاء شدنی نیست . اگر مردی در این مجرا بیفتد ، فرضا حرمسرائی نظیر حرمسرای هارون الرشید و خسرو پرویز داشته باشد پر از زیبا رویان كه سالی یك بار به هر یك نوبت نرسد ، باز اگر بشنود كه در اقصی نقاط جهان یك زیباروی دیگر هست ، طالب آن‏ خواهد شد . نمی‏گوید بس است دیگر .....
سیر شده‏ام . حالت جهنم را دارد كه هر چه به آن داده شود باز هم به دنبال زیادتر است . خدا در قرآن می‏فرماید :
« یوم نقول لجهنم هل امتعت و تقول هل من مزید »به جهنم می‏گوئیم پر شدی‏ ؟ سیر شدی ؟ می‏گوید آیا بازهم هست ؟ چشم هرگز از دیدن زیبا رویان سیر نمی‏شود و دل هم به دنبال چشم می‏رود . به قول شاعر :
دل برود ، چشم چو مایل بود
دست نظر رشته كش دل بود
در اینگونه حالات سیر كردن و ارضاء از راه فراوانی ، امكان ندارد و اگر كسی بخواهد از این راه وارد شود درست مثل آن است كه بخواهد آتش را با هیزم سیر كند .
به طور كلی در طبیعت انسانی از نظر خواسته‏های روحی ، محدودیت در كار نیست . انسان روحا طالب بی نهایت آفریده شده است . وقتی هم كه‏
خواسته‏های روحی در مسیر مادیات قرار گرفت به هیچ حدی متوقف نمی‏شود ، رسیدن به هر مرحله‏ای میل و طلب مرحله دیگر را در او به وجود می‏آورد .
اشتباه كرده‏اند كسانی كه طغیان نفس اماره و احساسات شهوانی را تنها
معلول محرومیتها و عقده‏های ناشی از محرومیتها دانسته‏اند . همانطور كه‏ محرومیتها سبب طغیان و شعله‏ور شدن شهوات می‏گردد ، پیروی و اطاعت و تسلیم مطلق نیز سبب طغیان و شعله‏ور شدن آتش شهوات می‏گردد . امثال‏ فروید آن طرف سكه را خوانده‏اند و از این طرف سكه غافل مانده‏اند . (کتاب مسئله حجاب ص۱۱۷).7%
yuesfjahanنام : یوسف جهانامتیاز : 117درصد بهترین پاسخ : 9%یوسف جهان (42)i

3.    89/3/11 (19:59)سلام
دوستان درست می گن ولی من فکر می کنم شما دچار چیزی شدی و می خوای بدونی عشقه یا نه
برای همین سه نشان عشق رو از بیان بودا برات می گم:

نشانه های عاشق بودن چیست؟ سه تاست. اولی، اغنای محض. به هیچ چیز دیگری نیاز نیست.(یعنی وقتی عشق هست دیگه هیچ چیزی نمی خواهی) دوم، آینده وجود ندارد. همین لحظه عشق ابدیت دارد، نه لحظه بعد، نه آینده، نه فردا. عشق امری است که در زمان حال رخ می دهد. و سوم، وجودت از میان برمی خیزد، دیگر وجود نداری. اگر هنوز وجود داشته باشی معنی اش این است که هنوز وارد معبد عشق نشده ای.
موفق باشی..0%
farzad3656نام : فرزاد محبیامتیاز : 1434درصد بهترین پاسخ : 8%فرزاد محبی (1)i

4.    89/3/11 (23:47)به نظر من که خیلی ساده هستش .تو عشق قلب ودلت در گیره و با ایناس که عشق و درک می کنی..ولی شهوت یه هوس زود گذره ...عشق اگه واقعی باشه ابدی و موندگاره ...ولی شهوت مثل غرایز دیگس عین خوردن و خوابیدن که انسان نیاز به غذا داره شهوت نیاز به ارضای داره.. .7%
aliyarimetalنام : علی علی یاریامتیاز : 468درصد بهترین پاسخ : 33%علی علی یاری (22)i

5.    89/3/12 (02:30)به نام او
این پرسش اگر چه تازه نیست اما پاسخ ها نیز چندان تازه نیست.
یافته های روانشناسان اینگونه می نماید که برای درک تفاوت ما بین عشق و شهوت ناچاریم تا سلسله مراتب نیازهای انسانی را بشناسیم که طبق این مدل نیازهای انسانی در 5لایه قابل بررسی است که دو لایه اول را نیازهایی پست و سه لایه بعدی را نیازهای والا می دانند.
آبراهام مازلو معتقد بود که انسان برای بقا و زنده ماندن رفتارهایش را خودآگاه و ناخودآگاه بر نیازهای پست متمرکز می سازد و پس از تثبیت نسبی بقاء ، بر آن می شود که وجود خود را بسط دهد و دست بر قضا اولین نیازی که پس از تثبیت وجود در انسان شکل می گیرد نیاز به عشق و محبت است.
طبق مدلی که از سوی مازلو ارائه شده است، شهوت نیازی در لایه های پایین سلسله مراتب نیازهاست حال آنکه نیازهای بالایی با عشق آغاز می شود.
بنابراین نیت انسان از رفتارهایی که در جهت عشق و محبت می باشد در واقع توسعه و بسط خویشتن است و اگر شما حس می کنید که نیاز دارید تا وجود خود را به وجود دیگری نزدیک کنید و گره بزنید و رابطه ای بلند مدت ایجاد کنید، مشخص می شود که منشاء نیاز شما در لایه مرتبط با عشق و محبت است حال آنکه رفتار مبتنی بر شهوت در پی کاهش تنشی است که به خاطر عدم ارضاء شکل گرفته است و در آن بسط خویشتن و گره خوردن وجود انسان با انسان دیگر مطرح نیست بلکه فقط کاهش تنش جنسی مطرح است.
البته یکی از عللی که مدل سلسله مراتب نیاز مازلو را غیر قابل اندازه گیری کرده است وجود هم پوشانی میان نیاز هاست و نمی توان از این واقعیت غافل شد که بسیاری از رفتارهای واقعی ما ریشه در بیش از یک لایه از سلسله مراتب نیاز دارد اما به هر حال روشن است که اندازه عوامل مختلف در شکل دهی رفتار انسان به ندرت ممکن است یکسان باشد و عموماً در حالت های واقعی یک لایه از نیازها اثر بیشتری بر رفتار انسان می گذارد که تشخیص آن به وسیله خود شخص امکان پذیرتر است تا آزمون های مختلفی که برای این منظور طراحی شده است..7%
vahid_sadwisنام : وحید مهرامامتیاز : 167درصد بهترین پاسخ : 25%وحید مهرام (38)i

6.    89/3/12 (22:59)خیلی سادست ، اگر واقعن عاشق کسی باشی ، نمیتونی بهش ب دید شهوت نگاه کنی. برای من که اینجوریه ،بقیه رو نمیدونم..0%
davood_ahvazنام : داوود امتیاز : 171درصد بهترین پاسخ : 7%داوود (0)i

7.    89/3/13 (14:02)عشق یعنی بدی بهش
شهوت یعنی بهت بده.15%
artin_cameramanنام : اشکان هد ایتامتیاز : 115درصد بهترین پاسخ : 6% اشکان هد ایت (26)i

8.    89/3/13 (22:27)eshgh va shahvat az yek rishe hastand monteha dar 2 jahate mokhalef
eshgh taghire shekle shahvate.. dorost mesle tabdile zoghal be almas.0%
sepraنام : سهیلا آزادامتیاز : 203درصد بهترین پاسخ : 6%سهیلا آزاد (19)i

9.    89/3/14 (21:17)برای آقایان هیچ فرقی نداره.0%
iran_750نام : مریم پاییزیامتیاز : 40364درصد بهترین پاسخ : 11%مریم پاییزی (59)i

10.    89/3/21 (17:38)سلام
با پاسخگو 1 موافق هستم.0%


فرق عشق با علاقه و هوس چیه به نظرتون؟


مشخصات سوال
naslesabzنام : مهر سپهرامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 33%مهر سپهر (39)i

9 آذر 88 - 08:58فرق عشق با علاقه و هوس چیه به نظرتون؟تاریخ ایجاد سوال : 9 آذر 88 (08:58)تاریخ بسته شدن سوال : 25 آذر 88تعداد بازدید :295تعداد پاسخ ها : 10طبقه بندی : علوم اجتماعی » روان شناسي- این سوال منقضی شده است. و بهترین جواب توسط رای کاربران انتخاب شده است.

عنوانوضعیت
نمایش برای همه
دوستان
فرق عشق با علاقه و هوس چیه به نظرتون؟ 








ایجاد علامتبهترین پاسخ
vnbahooshنام : وحید نوعی باهوشامتیاز : 1631درصد بهترین پاسخ : 32%وحید نوعی باهوش (9)i

88/9/9 (09:45)
هوس: نیاز فوری، بدون تفکر برای رفع آن اقدام می گردد، عدم تداوم، استثمار حالت پیشرفته ی آن است. هوس غریزی اتفاق می افتد. هوس خوردن بستنی در تابستان[به دلیل گرمای تابستان می باشد/هیچگاه در زمستان هوس بستنی نمی کنیم، مگر بستنی زمستونی].

علاقه: دوست داشتن چیزی، بدون تعقل، دل به خواه، میزان دوست داشتن بسته به نیاز فردی می باشد. یک طرفه بوده و می توان نسبت به هر چیزی اتفاق بیفتد.[علاقه خواندن کتاب/ حتا کتاب را در زمان خواب همراه می بریم یا در اتوبوس و سرویس بهداشتی هم ممکن است کتاب را همراه ببریم].

عشق: کاملاً با تفکر و عقلگرایانه ترین رفتار نوع بشر می باشد. فقظ به جنس مخالف می توان عشق ورزی نمود. البته نوعی از آن را به عشق مادری یا فرزندی تعبیر نموده اند که در واقع مهر مادری و فرزندی است و از نوع عشق نیست. گاهاً سوء تعبیر شده و در مقابل عقل قرار می گیرد ولی چون تمام معیارهای عاشق در سطح معشوق قرار می گیرد و دیگران که در منظر ناظر می باشد و به این گونه معیارهای فردی دقت نمی نمایند معیار غیر عقلایی را به عشق نسبت می دهند. دو طرفه است. پس از رسیدن به هم در راهی یک طرفته باهم همراه می شوند. پا به پای هم. عاشق و معشوق نداریم هردو به هم عشق می ورزند.


باید عاشق شد تا عاشقی را درک نمود..65%دیگر پاسخ ها
heart_painنام : نچیروان احمدیامتیاز : 101درصد بهترین پاسخ : 0%نچیروان احمدی (11)i

1.    88/9/9 (13:48)agar ehsas malekiat nesbat be tarafet dari motmaen bash ke in eshgh nist balke yek havase.malekiat male ashyas na adama chon adama shakhsiatan va ghodrate entekhab darand.vali agar ejaze bedi ke khodesh dar kamal aramesh va ba aghle khodesh to ro entekhab kone va to dar tasmimgirie ao dekhalati nakoni ghatan ao ham ashegh tost.15%
sarabeofoghنام : زهرا تهرانیامتیاز : 8330درصد بهترین پاسخ : 8%زهرا تهرانی (1)i

2.    88/9/9 (14:56)با پاسخ 1 موافقم
.0%
taha9685نام : ستاره نوریامتیاز : 130درصد بهترین پاسخ : 13%ستاره نوری (13)i

3.    88/9/9 (17:53)منم با پاسخ 1 موافقم به نظر من کامل توضیح داده است.0%
ultravioletsنام : رهگذر یگانهامتیاز : 498درصد بهترین پاسخ : 46%رهگذر یگانه (59)i

4.    88/9/9 (20:01)عشق و علاقه(دوست داشتن) و هوس همگی عامل گرایش به سمت یک چیز یا یک شخص میشن(البته عشق و هوس عموما برای اشخاص تعریف میشن.) که من اونارو اینطور تعریف میکنم.

علاقه(دوست داشتن):درمورد اشیا مثل موبایل و خونه و ماشین و غیره،علاقه آدم به این چیزها دوست داشتن تلقی میشه که اگه از اون بگذریم،به علاقه انسانها نسبت به معنویات میرسیم که محور رو علاقه انسانها به هم قرار میدیم.
ارتباطهای مستمر انسانها با همدیگه که بیشتر شامل دوستی میشه در دوحالت به وجود میاد یا یکی از طرفین و گاهی هر دو طرف از هم خوششون میاد و ارتباط برقرار میکنن،یا به طور اتفاقی سر راه هم قرار میگیرن و بعد از ارتباط بینشون کشش به وجود میاد که ارتباطشون ادامه دار میشه.این نوع علاقه،علاقه ای آهسته و پیوسته و عموما دو طرفه ست.طرفین هم در تعامل با همدیگه،وظایف و حقوق متقابلی دارند.

هوس:کثیف ترین و غیر انسانی ترین نوع گرایش انسان به یه آدم دیگه همین هوسه.که علتش وجود یه عامل ظاهری در فرد مورد نظره.این نوع تمایل بسیار سطحی و زودگذره و به محض اجابت نیاز فرد از بین میره.مثل آتیشی میمونه که به خاطر ریختن بنزین گُر گرفته.آدمی هم که هوسبازه،بعد از رسیدن به مقصودش در فرد مورد نظر،اونو رها میکنه و سراغ یه شخص دیگه برای ارضای هوسش میره.
زمینه ساز هوس،عموما شهوت و غریزه جنسی کنترل نشده ست.

و اما عشق...
پاک ترین و مقدس ترین احساس و بهترین نوع گرایش انسانی و به نظر من،بهانه خلقت!
آدمی زاد یک بار به دنیا میاد،یه بار،عاشق میشه،یه بار هم میمیره.بگذریم که خیلی هر نوع علاقه ای رو به پای عشق میذارن و باعث بدنامیش میشن.
گذشته از همه ظواهر دنیایی،فرد در طرف مقابلش مطلوبش رو پیدا میکنه و نمیتونه معایبش رو ببینه.
به نظر من
"عشق یعنی سراپا در طلبش سوختن
یعنی آرزویت تنها سعادت معشوق باشد
یعنی سعادتش حتی بر وصالش هم ترجیح داشته باشد"
عاشق یعنی سراپا نیاز و معشوق یعنی سراپا ناز،البته در مراحل انتهایی،هر دو طرف عاشق هم میشن و به وحدت وجود میرسن.
البته مواردی هم هست که دو طرف پس از مدتها ارتباط و به دست اوردن شناخت به این احساس میرسن..5%
invisibleblue13نام : علی افشلیامتیاز : 104درصد بهترین پاسخ : 0%علی افشلی (15)i

5.    88/9/10 (01:23)هوس:1شب
علاقه:تا یه مدت خاصیه و با جدایی کمرنگ میشه
عشق:همیشه تا ابد و دهر موندگاره اما این یکی بر عکس علاقه با جدایی پر رنگ میشه.10%
sarsariranنام : جیم الف نون امتیاز : 488درصد بهترین پاسخ : 18%جیم الف نون (3)i

6.    88/9/11 (20:02)با پاسخ 3 موافقم.0%
hanssنام : Hans Germany mامتیاز : 107درصد بهترین پاسخ : 4%Hans Germany m (18)i

7.    88/9/13 (21:09)eshgh be jense Mokhalef, yek havas ast ke dar ravanshenasie modern be oon vabastegie badanie mi gooyand.
be hamin dalil kheyli az eshgha bad az avalin rabeteye jensi az beyn mi ravand.
Alaghe yek ehsase etemad be yek ensane dige mi bashad, kharej az jensiyat ast.
Agar toonesti yek jense mokhalef ro oonjoori ke bood, hast va khahd shod, koja va ba che kasi hast doost dashte bashi, oonvaght mi tooni az eshgh sohbat koni, chon eshgh yani yek adam ro be khatere khodash doost dashtan va na be khater khodam va oonjoori ke man mi kahm.
Eshghe vagheyi va kelasik yani. man to ro mi kham oonjoori ke boodi, hasti va khahi shod. harja ke hasti, ba harke hasti va har kari ke mi koni.
chon man toro be khatere khodet asheghet hastm.
Agar toonesti boogoo ke asheghi.
Eshghin ke ma az oon sohbat mi konim bishtar adat ast ta eshgh.0%
nazijoonjooniنام : آیلین امتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%آیلین (57)i

8.    88/9/14 (13:58)عشق همیشگی است و حتی اگر معشو ق هم نباشد از بین نمی رود ولی هوس لحظه ای است و با نبودن از بین می رود ..0%
ehsan_red83نام : مهاجر مامتیاز : 772درصد بهترین پاسخ : 14%مهاجر م (171)i

9.    88/9/18 (22:14)بسم الله الرحمن الرحیم
استغفرالله .

برادرم ، اخوی گرامی ام ، ای برادر مومن و پرهیزگار ، ای عابد و بنده بزرگوار خدا ...
به یاد دارم چند سالی پیش سوار بر خودروی تاكسی شده بودم . در یكی از خیابان های شهر مقدس و خونین پرور قم .
در قسمت یمین خود شیخی را دیدم بسیار عابد و پرهیزگار .
گفت ای جوان برنا و زیبا یك عدد ماچ به بنده بدهید . بسی به او لبخندی ملیح زدم گفتم یا شیخ یا آخوند ، عمرا اگر من چنین كنم .
او نیز لبخندی به من زد و گفت ای جوان زیبا و برنا این بوسه از روی محبت و عشق است نه از روی شهوت و هوس .
و من نتیجه گرفتم اگر یك آخوند مرا التماس كند و بوسه ای بزند از روی محبت است .
این خاطره ای بود كه من به یاد داشتم . من باب تجربه گفتم تا دوستان هم بدانند .

خلاصه بگم دادش . این آخونده به بهانه محبت میخواست ما رو ... كنه .

:))))))))).5%


فرق بین عشق و هوس چیه؟


مشخصات سوال
minabiyan_boyنام : حافظ تركمانیامتیاز : 113درصد بهترین پاسخ : 12%حافظ تركمانی (12)i

3 بهمن 86 - 10:43فرق بین عشق و هوس چیه؟تاریخ ایجاد سوال : 3 بهمن 86 (10:43)تاریخ بسته شدن سوال : 7 بهمن 86تعداد بازدید :239تعداد پاسخ ها : 18طبقه بندی : مذهبی » اخلاقی- این سوال بسته شده است.

عنوانوضعیت
نمایش برای همه
دوستان
فرق بین عشق و هوس چیه؟ 








ایجاد علامتبهترین پاسخ
reza_tofaniنام : رضا شغابیامتیاز : 854درصد بهترین پاسخ : 6%رضا شغابی (5)i

86/11/6 (21:33)فرق عشق و هوس
عشق همان هستی بخشیدن است و عشق پذیری ، هستی مندی است .

اکثر ما هوسهای دمدمی خود را عشق های خود می پنداریم . این نوع عشق کاذب و جاهلانه فقط در مواقع بروز نیاز و هوس و شهوت و بازی بناگاه جلوه می کند و قربون صدقه می رود و بناگاه فروکش نموده و اتفاقاً منجر به قهر و غضب می شود .

عشق و محبت اگر بمعنای دوست داشتن کسی برای خودش باشد و نه برای مردم ، حامل توقع به مسئول نمودن طرف مقابل در جهت حق شناسی و وظیفه دانی و ادب و وفا و خدمت است . و این اساس شکل گیری هویت فردی و شخصیت و اراده و اتکاء به نفس در محبوب است زیرا اگر کسی را برای خودش بخواهیم بایستی خواهان خلق خودیتِ حقیقی و انسانی در او باشیم و این همان خلقت نوین انسان است که جز در پاسخگوئی به عشق و محبت ممکن نمی آید چرا که اصولاً خلقت مادی بشر هم حاصل عشق و کرامت خداوند به انسان است و انسان بیمزانی که به این عشق پاسخگوست و مسئول می شود هستی پذیر می گردد و دارای یک « خود » راستین و ذاتی می شود و غیر اینصورت دچار کفر و انکار و بی هویتی است که همان بیخودی و بی وجودی و عدم اتکاء به نفس می باشد که مولّد تکبر دروغین و ادعاهای کاذب برای اثبات خودی است که نیست . بنابراین کسی که مورد لطف و محبت قرار می گیرد اگر در قبالش مسئول نباشد دچار قحطی وجود و فقدان هویت و خودیت ذاتی شده و مبدل به غولی متکبّر و بی اراده می شود .

لذا یک انسان عاشق و اهل محبت نمی تواند از محبوب خود متوقع وظیفه دانی و حق شناسی و مسئولیت نبا شد در غیر اینصورت یک هوسباز است . عاشق بودن ، مسئول ساختن است .

.0%دیگر پاسخ ها
mahdanaنام : غلامرضا صفائیامتیاز : 19747درصد بهترین پاسخ : 33%غلامرضا صفائی (151)i

1.    86/11/3 (10:57)دوست عاشقم درود برتو
معشوقی به عاشقش گوید:
مرا بخاطر چهره گلگون و چشمان خمار پر فسونم دوست مدارترسم که دوران آنها بسر رسد و آتش عشق تو بسردی گراید
مرا دوست بدار بی آنکه علتش را بدانی
هوس آن دوست داشتنی است که علت مشخصی دارد
ولی عشق دوست داشتنی است که علتش مجهول است.35%
farzad1532نام : فرزاد********** حمیدیامتیاز : 104درصد بهترین پاسخ : 0%فرزاد********** حمیدی (5)i

2.    86/11/3 (12:54)عشق کجا هوس کجا طالب از این غلط گذر

تفرقه کن ز هم یکی شان پلنگ و یوز را.0%
neshat_40نام : نشاط شقایی فلاحامتیاز : 160درصد بهترین پاسخ : 0%نشاط شقایی فلاح (0)i

3.    86/11/3 (20:01)عشو واقعی عاری از هر خطایی هست ولی هوس گناه الود هست.5%
mahdimmkaنام : مهدی محمدیامتیاز : 98درصد بهترین پاسخ : 0%مهدی محمدی (18)i

4.    86/11/3 (22:19)عشق ادامه ی متعالی و غایی و در نهایت جذبه و هلاک در معشوق است.نوعی عطش شدید که منجر به فنا می شود.
هوس از همان جنس است ولی با جرعه ای از وصال ازاله می شود.
اگر جایی شنیدی عشقی که به وصال می انجامد از بین می رود و عشق واقعی در فراق است و ... بدان که آن خود عشق نیست چون که با وصال بر طرف میشود.
به همین دلیل غایت معشوق برای آدم های کم ظرفیت مثل خود من معشوقی دست نیافتنی است..5%
navid_imaniنام : نوید ایمانیامتیاز : 1درصد بهترین پاسخ : 5%نوید ایمانی (0)i

5.    86/11/4 (00:03)عشق مراتب کمال انسانی است و هوس مراتب نزول به حیوانیت.10%
daryaynoorنام : حسین زمانیانامتیاز : 90درصد بهترین پاسخ : 1%حسین زمانیان (13)i

6.    86/11/4 (03:29)همانطور که دروس کلاسیک از ابتدا و پایین تا مدارج عالی دارد .دروس بزه کاری و گناه نیز از کم تا بینهایت دارد.
عشق نیز از این قانون مستثنا نیست . عشق هفت مرحله دارد که برای رسیدن به مرحله هفتم ناگزیر از مرحله اول تا ششم امتحان میشود
عشق از پایین ترین سطوح که به نام امیال و هوسها نام دارد تا عشق به اله که مقربان درگاه دارند عشق نامیده میشود . فرق آنان در سطح آنان و دور یا نزدیک بودن به خداست .
در مقاله ایی که به نام عدد هفت در وبلاگ شخصی ام آورده ام , این موضوع به صورت کاملتر بیان شده است . www.ghadr.mycloob.com.0%
shahab82irنام : شهاب قائم پناهامتیاز : 5درصد بهترین پاسخ : 10%شهاب قائم پناه (16)i

7.    86/11/4 (03:48)عشق ابدیست...هوس نه.........عاشق معشوق رو برای معشوق میخواد...ولی در هوس نه......در عشق برای معشوق از همه چیز میگذرند...در هوس نه..........0%
mohebbohaنام : تینکر کامتیاز : 128درصد بهترین پاسخ : 9%تینکر ک (2)i

8.    86/11/4 (08:38) عشق یعنی سینه آدم بسوزه ... داغ كنی و تب بگیردت ... اونقدر كه نفس كشیدن برات سخت باشه اما هوس یعنی با چیزهای سطح پایین پرواز كردن... یعنی حقیر اندیشیدن وحقیر حركت كردن ... سوخته عشق هیچ وقت به جهنم نمیره = چون سوخته عشقم در نار نخواهم شد ... هوس یه راست می ره سمت آتش كه بسوزه و درست بشه ! .0%
mahdi_hنام : مهدی ----امتیاز : 127درصد بهترین پاسخ : 2%مهدی ---- (50)i

9.    86/11/4 (18:50)عشق یعنی اینکه تو ندونی چرا برای اون می میری چرت واسش وقتی ناراحته ناراحتی چرا وقتی نیست دلتنگشی و..... هزار دلیل دیگه
ولی هوس رو میشه همون میل به چیزهای زودگذر و کلا طبع حیوانیت دانست و دقیقا نقطه مقابل عشق هستش
عشق یعنی اوج روحانیت و بزرگی قلب
و هوس یعنی اوج کوتاهی و ذلت مغز .0%
saeedtsmنام : محمدحسین طاهرسیماامتیاز : 105درصد بهترین پاسخ : 0%محمدحسین طاهرسیما (16)i

10.    86/11/4 (20:01)eshgh kure, havas ham zaideye niyazha va zaafhaye bashari.0%
p_akhlaghiنام : پاسخگوی اخلاق و تربیتامتیاز : 2385درصد بهترین پاسخ : 53%پاسخگوی اخلاق و تربیت (274)i

11.    86/11/4 (20:20)با سلام و تشكر از جناب حافظ و همه دوستان؛ عشق بر دو نوع است :
1) عشق های هوسی و شهوانی: این گونه عشق‌ها بر اساس هوس و جاذبه های جنسی و كشش های شهوانی می باشد. اگر عشق به طور مشروع و در زندگی زناشویی باشد، مفید و لازم است و باید شیرازه زندگی باشد ولی غالباً این گونه عشق ها پس از فرو نشستن شهوت، زائل می شود و از بین می رود. [عشق هایی كز پی رنگی بُوَد عشق نَبْوَد، عاقبت ننگی بُوَد]
2) عشق های متعالی: در این نوع عشق، علاقه انسان به ارزش های عالی تعلق می گیرد. اگر این عشق در رابطه زن وشوهر باشد، علاقه های شهوانی و جاذبه های جنسی، زیر چتر آن واقع شده و رنگ ارزش های عالی به خودمی گیرد. موفق باشید..35%
hezhafseنام : هیچکس  امتیاز : 105درصد بهترین پاسخ : 0%هیچکس   (5)i

12.    86/11/4 (22:43)هوس: بخوای مال تو باشه
عشق: بدونی مال او هستی .0%
abavarنام : آب آور .امتیاز : 107درصد بهترین پاسخ : 0%آب آور . (2)i

13.    86/11/4 (23:54)یا الهی
عشق بعد از گذشتن از خودیت و خودخواهی ها ایجاد میشه
هوس بعد از فرو رفتن در خودیت و خودخواهی ها ایجاد میشه
عشق آباد كننده دل هست
هوس خراب كننده دل آدمی است
عشق نزدیكی به خدا رو به ارمغان می آورد
هوس دوری از خدا رو به ارمغان می آورد
عشق چهره آدمی رو زیبا میكنه
هوس چهره آدمی رو تیره و نا زیبا میكنه
كوتاه سخن این كه عشق دل را جلامیدهد و متعالی می سازد
اما هوس كور میكند و به زمین می كوبد
ممنون از شما حافظ گرامی كه این مطلب رو مطرح كردید..0%
payam226نام : پیام میراحمدیامتیاز : 96درصد بهترین پاسخ : 0%پیام میراحمدی (14)i

14.    86/11/5 (01:42)میدونی عشق واقعی خداست هر عشقی که انسان را به خدا نزدیکتر کن عشق وهر چی که از خدا دور کند هوس است..0%
reza_231_rezaنام : علیرضا محمد زادهامتیاز : 669درصد بهترین پاسخ : 9%علیرضا محمد زاده (30)i

15.    86/11/5 (13:57)سلام گرامی
عشق از واژه عَشَقَة گرفته شده و به معنی محبت و دوستی شدید است. هوس مترادف هوی به معنی آرزو و میل درونی است که نوعی جنون محسوب می شود و زایده سبکی عقل است. آنجا که عقل مجذوب خواسته های درون و زودگذر می شود هوی و هوس بر او چیره می شوند. اما عشق متعالی زاییده تکامل عقل است. اگر چه از لفظ عشق در معانی مجازی دیگری نیز به کار می برند ولی معنی حقیقی عشق، دوست داشتن خداوند متعال است. فرق بین عشق و هوس، عقل است.
.0%
sarina_sallyنام : sarina karimiامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%sarina karimi (5)i

16.    86/11/5 (14:44)eshgh yani be jaye mashugh jan dadan,havas yani rahat hame chiro faramush kardan!!!!!!!!!.0%


ساير مطالب :
* سینما رکس ابادان
* سلام، آیا خلاقیت نمایشی جزو منابع كارشناسی ارشد سینماست؟
* برای ارائه ی تحقیقی درباره ی نیما یوشیج ، طوریکه تویه ذهن بم
* سوال از Dream Weaver
* اطلاعات راجع به دوربین دیجیتال
* سلام!یک کرم موبر دائمی معرفی کنید لطفا
* اخرین ورژن PhotoImpact 12
* امكان وارد كردن خودروی رولزرویس به داخل كشور وجود داره؟اگه ك
* برای چاق تر شدن پوست صورتم چیكار كنم؟؟؟؟؟
* دو حنجره بودن